Met trots ontvingen de medewerkers van verwencafé ‘het idee’ in Ring Shopping deze voormiddag de ‘Best Store Award’ uitgereikt door de CEO van Wereldhave Belgium. In ‘het idee’ baten mensen met een beperking van ‘de branding’ een winkel en verwencafé uit. Een concept dat blijkbaar gesmaakt wordt door de medewerkers van Wereldhave, want bij stemming voor de beste winkel haalde ‘het idee’ met voorsprong deze prijs binnen. Een mooie bekroning amper vijf maand na opening!
‘het idee’ is een verwencafé en winkel, waarbij personen met verstandelijke beperking zelf instaan voor het bedienen, helpen en afrekenen van de klant. De mensen met beperking staan er centraal met hun talenten en hun mogelijkheden, en de begeleiding en werkmethodes worden volledig aangepast zodat zij zo zelfstandig mogelijk kunnen werken. Het feit dat deze winkel zich in een regulier shopping center bevindt, is uniek in Vlaanderen en een subliem voorbeeld van een inclusieve werking.
Wereldhave baat 7 winkelcentra uit in ons land, waaronder Ring Shopping Kortrijk. Eind vorig jaar organiseerden ze onder hun medewerkers een stemming voor de beste winkel, de Best Store Award. ‘het idee’, dat toen nog geen twee maand de deuren geopend had, was duidelijk favoriet en behaalde de meeste stemmen.
Bij de uitreiking werden we geprezen om ons concept, onze originaliteit en ons ondernemerschap, maar uiteraard ging de meeste aandacht naar de uitmuntende manier waarop onze mensen met beperking deze uitdaging waar maken en elke dag opnieuw het beste van zichzelf geven. Met ‘het idee’ bewijzen we dat ‘een beetje anders’ écht wel gesmaakt wordt, en daar zijn we uiteraard trots op.
Meer weten over het winkelconcept ‘het idee’?
Check onze website www.debranding.be/nl/het-idee of
onze facebookpagina www.fb.com/hetideedebranding
‘de branding’ is een deel van groep WAAK en biedt in de regio Zuid-West-Vlaanderen woon-, dag- en individuele ondersteuning aan zo’n 400 volwassenen met beperking. Met onze dagbesteding willen we vooral de talenten van mensen met een beperking onderstrepen, en aantonen dat dagbesteding méér is dan enkel bezigheidstherapie. Ons nieuwe verkoopconcept in Ring Shopping is dan ook een mooi voorbeeld van inclusieve dagbesteding, waarbij de mensen met beperking centraal staan.
‘de branding’ heeft ook een groot aantal woonhuizen voor mensen met een beperking. Van individuele studio’s, kleinschalige groepswoning tot woning aangepast aan personen met diep verstandelijke en/of fysieke beperkingen: steeds zoeken we naar een passend antwoord waarbij huiselijkheid en warme zorg voorop staat.
Meer info over ‘de branding’ vind je via www.debranding.be, of volg ons via www.fb.com/debrandingwaakvzw!