Dat er een krapte heerst op de arbeidsmarkt is niets nieuws. Wat wel nieuw is, is de manier waarop bedrijven omgaan met deze krapte. De Group Bossuwé komt opnieuw creatief uit de hoek met een wel heel unieke manier om nieuwe collega’s aan te trekken. Via hun vriendenactie kan je levenslang wekelijks een gratis portie frietjes eten. Althans, zo lang de aangebrachte vriend voor hen blijft werken.
De arbeidsmarkt en horeca in het algemeen kent een groot probleem om vacatures in te vullen. Om hun openstaande vacatures in te vullen, richten ze zich bij de Group Bossuwé nu op het vriendennetwerk van hun klanten. Door het delen van een vacature of het inschakelen van je vrienden, maak je automatisch kans om levenslang gratis Bossuwé frietjes te eten bij een Bossuwé frituur in de buurt.
“Als onze klanten willen helpen bij het invullen van onze vacatures, willen wij hen uiteraard op de gepaste manier bedanken. Met plezier geef ik levenslang gratis frietjes aan de personen die ons kunnen helpen. Het eerste pakje bak ik persoonlijk voor die vriend of nieuwe collega als bedanking!”, vertelde de zaakvoerder Olivier Honoré.
De openstaande vacatures hebben voornamelijk betrekking op de nieuwe vestiging die later dit jaar open zal gaan. Maar ook in hun andere vestigingen in Wevelgem, Kortrijk en Aalbeke kunnen ze versterken gebruiken. Wie zich geroepen voelt om als Store Manager of Frietlover aan de slag te gaan, kan steeds contact opnemen met de Group Bossuwé.
Bij Bossuwé zijn ze zich er ook bewust van dat levenslang geen sinecure is, gezien de huidige generatie niet meer bij één werkgever blijft. Toch zijn ze hoopvol dat ze binnenkort een of meerdere personen gelukkig kunnen maken met gratis frietjes, al is het maar voor enkele jaren.
“We hebben er vertrouwen in dat we zeker iemand gratis van onze heerlijke frietjes kunnen laten genieten. Net zoals bij onze getrouwheidsactie, waar bedrijven samen sparen voor een mobiele frituur op kantoor, merken we de kracht van samenwerken”, aldus zaakvoerder Olivier Honoré.
Eerder dit jaar pakte de Group Bossuwé ook al uit met een unieke getrouwheidsactie waarbij hun klanten kunnen sparen voor een citytrip of mobiele frituur op locatie. Nu willen ze opnieuw hun klanten persoonlijk betrekken en een persoonlijk voordeel aanbieden in ruil voor de hulp.