Begin september krijgen alle inwoners van Zwevegem een nieuw Infopunt in de bus. Het gemeentelijk informatieblad verschijnt in een kleiner en handiger formaat en heeft een nieuwe look en feel. We leggen inhoudelijk andere accenten en brengen de inwoner van Zwevegem meer aan het woord en in beeld.
Enquête Infopunt
Om de mening van de inwoners te kennen deed de dienst communicatie begin dit jaar een enquête in het Infopunt en op de website. Daaruit blijkt dat het Infopunt nog altijd een belangrijke bron van informatie is.
Nieuw concept op maat van de inwoner
De inhoud van het vernieuwd Infopunt houdt rekening met de wensen van de Zwevegemnaar. De Zwevegemnaar staat centraal. Infopunt Zwevegem informeert over nieuwigheden, actuele thema’s/dossiers/beleidsinfo, vertelt verhalen van en over de Zwevegemnaar en brengt alles op smaak met mooi fotomateriaal.
De nieuwe rubrieken zoals Focus, Dossier, Ontmoet, Een kwestie van Tijd, In ’t kort, Tot uw dienst, Uit de Raad, Waar in Zwevegem… nemen de lezer mee in een mix van praktische wegwijsinformatie, actuele beleidsthema’s, het verleden van Zwevegem, de eigenheid van de gemeente en van z’n inwoners.
Burgemeester Marc Doutreluingne: “Ik ben blij met het vernieuwd Infopunt. Het is de bedoeling hiermee de leesbaarheid en de aantrekkelijkheid van ons gemeentelijk infoblad te verhogen. Het resultaat mag er zijn. Als beleidsverantwoordelijke houd ik eraan zowel de stuurgroep als onze dienst communicatie uitdrukkelijk te bedanken voor hun creatieve aanpak. In een samenleving die overspoeld wordt door allerhande informatiekanalen is het een kunst om blijvend te boeien en inhoudelijk gelezen te worden.“
Het Infopunt Zwevegem verschijnt zes keer per jaar in 12.000 postbussen van Zwevegem, Heestert, Moen, Otegem en Sint-Denijs. Volgende infopunten verschijnen op 21 oktober en 16 december 2020. Je kan het ook online doorbladeren op www.zwevegem.be/infopunt.
Wil je jouw foto in het Infopunt? Post ze op Instagram met de hashtag #igzwevegem of #infopunt.